Veelgestelde vragen
Zoek binnen vragen en antwoorden
Vind snel het antwoord op jouw vraag door te zoeken in alle veelgestelde vragen.
Ticket & betaling
Hoeveel kost een startbewijs voor de Alfa Laval Stevensloop of Stevens Stadscross?
De kosten voor deelname in 2026 zijn:
€12,95 voor de 5 km
€20,95 voor de 10 km
€29,95 voor de halve marathon
€19,95 voor de Stevens Stadscross
Jeugd tot en met 18 jaar kan voor de speciale prijs van €9,00 deelnemen aan de 5 km en voor €10,- aan de Stevens Stadscross.
Welke afstanden zijn er?
Je kunt kiezen uit de 5 km, 10 km of de halve marathon (21,1 km) op zondag of de 7 km lange Stadscross op zaterdagavond.
Hoe lang is de Stevens Stadscross?
De Stevens Stadscross is ongeveer 7 km lang.
Tot wanneer is de inschrijving geopend?
De inschrijving sluit op zondag 1 maart 2026, om 22.00 uur of wanneer het maximale deelnemersaantal bereikt is.
Bedrijventeams aanmelden is mogelijk tot en met zondag 15 februari. Uiterlijk zondag 1 maart 22:00 uur moeten de teamleden zichzelf hebben geregistreerd als deelnemer.
Kan ik mijn afstand wijzigen?
Voor de Alfa Laval Stevensloop kun je je afstand zelf wijzigen, tenzij de afstand in kwestie is uitverkocht.
Dit doe je via je persoonlijke dashboard > registraties > Stevensloop> klik op je ticket > klik op het pijltje naast 'Gegevens' > kies 'Ticket omruilen'.
Als je al een medaille hebt besteld, dan is het niet nodig om voor je nieuwe afstand een nieuwe medaille te bestellen.
Is er een deelname-limiet?
Bij de Stevens Stadscross is er plek voor 3.000 lopers. Bij de Alfa Laval Stevensloop kunnen 3.000 lopers meedoen aan de 5 kilometer, 4.000 aan de 10 kilometer en 5.000 aan de halve marathon.
Hoe ziet het parcours eruit?
Klik hier voor de parcoursen voor 2026. De parcoursen zijn nog onder voorbehoud.
Hoe kan ik annuleren?
Als je onverhoopt niet kunt deelnemen, kun je schriftelijk annuleren (e-mail naar: info@stevensloop.nl). Onderstaande annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing:
Tot en met zondag 21 december 2025 kun je je volledige inschrijving annuleren, inclusief het eventueel bestelde T-shirt en medaille. Je krijgt je inschrijfgeld en eventueel bestelde extra's terug, minus €3,- administratiekosten.
Tot wanneer is de resale geopend?
Als een afstand is uitverkocht, opent de resale. De resale is geopend tot zaterdag 14 maart 12.00 uur. Na deze datum is het doorverkopen van startnummers niet meer mogelijk. Na zaterdag 14 maart 12:00 uur worden alle tickets uit de resale gehaald.
Is er een veilige verkoop van tickets voor uitverkochte afstanden?
Als een afstand is uitverkocht, opent de resale via deze pagina. Via de link op de pagina worden tickets van deelnemers aangeboden die niet meer kunnen deelnemen.
Waarom kan ik mijn ticket niet downloaden?
Om fraude via externe platforms tegen te gaan is het niet meer mogelijk om je ticket te downloaden. Kun je niet meedoen en wil je je ticket overdragen, dan kun je dit direct in je dashboard regelen. Koop dus nooit een ticket als dit niet binnen Atleta wordt overgedragen.
Parcours
Hoe ziet het parcours eruit?
Klik hier voor de parcoursen voor 2026. De parcoursen zijn nog onder voorbehoud.
Hoe lang is de Stevens Stadscross?
De Stevens Stadscross is ongeveer 7 km lang.
Welke afstanden zijn er?
Je kunt kiezen uit de 5 km, 10 km of de halve marathon (21,1 km) op zondag of de 7 km lange Stadscross op zaterdagavond.
Is er een deelname-limiet?
Bij de Stevens Stadscross is er plek voor 3.000 lopers. Bij de Alfa Laval Stevensloop kunnen 3.000 lopers meedoen aan de 5 kilometer, 4.000 aan de 10 kilometer en 5.000 aan de halve marathon.
Zijn er toiletten?
In het start- en finishgebied zijn toiletten te vinden. Ook bij de drankposten zijn er dixies.
Zijn er drankposten?
Ja: op de 10km is één drankpost, op de halve marathon zijn er drie drankposten - bij de laatste drankpost zijn er ook bananen.
Op iedere drankpost is water en sportdrank van Maurten verkrijgbaar.
Is er muziek onderweg?
Nijmeegse gezelligheid betekent ook muziek onderweg. Er is op verschillende plekken live muziek. Wil je, alleen of met een band/groep, een bijdrage leveren? Mail dan even naar: tijn.dekkers@zevenheuvelenloop.nl.
Zijn er pacers?
Nee, er zijn geen pacers op alle afstanden.
Bedrijvenloop
Hebben bedrijvenlopers een eigen startvak?
Nee, ook bedrijvenlopers worden op basis van de door hun zelf opgegeven verwachte eindtijd in startvakken ingedeeld.
Hoeveel lopers kunnen er in één team?
In een team kunnen vijf lopers deelnemen. Lopers mogen verschillende afstanden lopen en je kunt uiteraard meerdere teams van 5 aanmelden.
Word ik als teamloper ook individueel geklasseerd?
Ja, als teamloper word je ook in het individuele klassement opgenomen.
Hoe ziet het parcours eruit?
Klik hier voor de parcoursen voor 2026. De parcoursen zijn nog onder voorbehoud.
Tot wanneer is de inschrijving geopend?
De inschrijving sluit op zondag 1 maart 2026, om 22.00 uur of wanneer het maximale deelnemersaantal bereikt is.
Bedrijventeams aanmelden is mogelijk tot en met zondag 15 februari. Uiterlijk zondag 1 maart 22:00 uur moeten de teamleden zichzelf hebben geregistreerd als deelnemer.
Deelnemersinfo
Wat is mijn startnummer?
De startnummers worden in de week voor het evenement gepubliceerd in jouw dashboard. Klik hiervoor op jouw ticket voor de betreffende afstand. In de week voor het evenement vind je bij berichten de mail over je startvak, starttijd en andere nuttige informatie.
Wanneer weet ik mijn startnummer en startvak?
In de week voor het evenement ontvang je een bericht met daarin je startnummer en startvak.
Waar kan ik mijn startnummer ophalen?
Je kunt je startnummer ophalen in het Kronenburgerpark (bovenaan bij het dierenparkje).
Op zaterdag kun je je startnummer ophalen tussen 18:00 en 21:30 uur.
Op zondag kun je je startnummer ophalen tussen 10:00 en 15:30 uur.
Op zaterdag kun je ook je startnummer voor zondag ophalen.
Let op: In de week voorafgaand aan het evenement ontvang je een mail met je startnummer. Zorg dat je weet welk startnummer je hebt als je je fysieke startnummer komt ophalen.
Hoe laat kan ik mijn startnummer ophalen?
Je kunt je startnummer ophalen op de volgende tijden:
Zaterdag 14 maart: 18:00 tot en met 21:30 uur.
Zondag 15 maart: 10:00 tot en met 15:30 uur.
Op zaterdag kun je ook het startnummer voor zondag ophalen.
De startnummeruitgifte vind je in het Kronenburgerpark.
Hoe laat is de start?
De starttijden van de Alfa Laval Stevensloop zijn als volgt:
Zondag 15 maart 2026
11:30 uur - Halve marathon
14:00 uur - 10 kilometer
15:30 uur - 5 kilometer
De Stevens Stadscross start op zaterdag 14 maart 2026 om 21.00 uur.
Waar kan ik mij omkleden?
Er is geen omkleedgelegenheid bij de Alfa Laval Stevensloop en de Stevens Stadscross. Je kunt wel een tasje met kleding afgeven bij de garderobe.
Is er een garderobe?
Je kunt overtollige sportkleding in bewaring geven bij de garderobe-tenten in Kronenburgerpark vlakbij de startvakken. Neem daarvoor een plastic zak of een klein sporttasje mee. Direct na de wedstrijd kun je de spullen weer ophalen op vertoon van de sticker op je startnummer.
Waar kan ik parkeren?
Als je meer informatie wilt over parkeren in Nijmegen, klik dan hier.
Zijn er toiletten?
In het start- en finishgebied zijn toiletten te vinden. Ook bij de drankposten zijn er dixies.
Zijn er drankposten?
Ja: op de 10km is één drankpost, op de halve marathon zijn er drie drankposten - bij de laatste drankpost zijn er ook bananen.
Op iedere drankpost is water en sportdrank van Maurten verkrijgbaar.
Is er een goed doel?
Het goede doel van de Alfa Laval Stevensloop en de Stevens Stadscross is de Stevenskerk.
De Stevenskerk is al 750 jaar het hart van de stad Nijmegen. De Stichting Stevenskerk zet zich in om dat hart ook de komende 750 jaar te laten kloppen en dan liefst zo klimaatneutraal mogelijk. Er zijn al verschillende maatregelen getroffen om ons monument duurzaam te verwarmen. Een cascade van hr-ketels heeft de oude ketels vervangen. En in de beide kapellen ligt nu nieuwe, duurzame vloerverwarming onder de hergebruikte houten vloeren. Voor de komende jaren staan het plaatsen van warmtepompen, isolatie van de glas-in-loodramen én nieuwe vloerverwarming in de grote kerkruimte op het programma.
Kan het startnummer worden overgedragen?
Ga naar je persoonlijke dashboard (zie link in bevestigingsmail). Via je registraties kom je bij je ticket en daar kun je via 'ticket toewijzen' de nieuwe deelnemer uitnodigen.
Let op, je moet alle gevraagde gegevens invullen. De medaille en/of shirt gaan ook mee met de overdracht.
De nieuwe deelnemer krijgt een bevestiging van de overdacht.
Let op: i.v.m. kans op fraude adviseren wij geen gebruik te maken van TicketSwap voor onze evenementen.
Hebben bedrijvenlopers een eigen startvak?
Nee, ook bedrijvenlopers worden op basis van de door hun zelf opgegeven verwachte eindtijd in startvakken ingedeeld.
Kan ik mijn afstand wijzigen?
Voor de Alfa Laval Stevensloop kun je je afstand zelf wijzigen, tenzij de afstand in kwestie is uitverkocht.
Dit doe je via je persoonlijke dashboard > registraties > Stevensloop> klik op je ticket > klik op het pijltje naast 'Gegevens' > kies 'Ticket omruilen'.
Als je al een medaille hebt besteld, dan is het niet nodig om voor je nieuwe afstand een nieuwe medaille te bestellen.
Krijg ik persoonlijke actiefoto's?
Ja, er is fotografie die werkt op basis van gezichtsherkenning. Je vindt de foto's achteraf in de uitslagen. Te zijner tijd ontvang je hierover meer informatie.
Hoe wordt mijn tijd geregistreerd?
De tijdregistratie gebeurt door middel van de MYLAPS Bibtag. Een tijdwaarnemingsysteem dat in het startnummer verwerkt wordt. Dit geldt voor alle afstanden. Met de MYLAPS Bibtag gaat jouw tijd pas lopen vanaf het moment dat je daadwerkelijk de startstreep passeert. Zo krijg je een zuivere, netto looptijd.
Hoe kan ik een medaille bestellen?
Bij je inschrijving kun je een medaille bestellen voor €3,50. Mocht je dit vergeten zijn tijdens je inschrijving, dan kun je deze later nog toevoegen (tot en met zondag 1 maart om 22.00 uur). Ga hiervoor naar je dashboard (zie link in je bevestigingsmail) en voeg de medaille toe aan je deelname. Je dient de medaille direct te betalen bij het toevoegen aan je deelname.
Hoe ziet de medaille eruit?
Dit zijn de medailles voor de Alfa Laval Stevensloop & Stevens Stadscross 2026! De medaille is speciaal ontworpen voor de Alfa Laval Stevensloop en zoals je van ons gewend bent is deze volledig van gerecyclede materialen gemaakt. Voor iedere afstand (ook de Stadscross) is er een eigen design.
Wat zijn de limiettijden?
De limiettijd voor de 5 km is 40 minuten
De limiettijd voor de 10 km is 1.20 uur
De limiettijd voor de halve marathon is 2.30 uur
Is er muziek onderweg?
Nijmeegse gezelligheid betekent ook muziek onderweg. Er is op verschillende plekken live muziek. Wil je, alleen of met een band/groep, een bijdrage leveren? Mail dan even naar: tijn.dekkers@zevenheuvelenloop.nl.
Komt mijn naam op het startnummer als ik een ticket heb overgenomen?
Als je een ticket hebt overgenomen voor zondag 1 maart 22:00 uur, dan komt je naam op je startnummer. Hierna komt de naam van de deelnemer die in eerste instantie het ticket heeft gekocht. Je mag de naam met stift veranderen.
De naam van de nieuwe deelnemer komt wel in de uitslag.
Zijn er pacers?
Nee, er zijn geen pacers op alle afstanden.
Hoe lang is de Stevens Stadscross?
De Stevens Stadscross is ongeveer 7 km lang.
Duurzaamheid
Hoe ziet de medaille eruit?
Dit zijn de medailles voor de Alfa Laval Stevensloop & Stevens Stadscross 2026! De medaille is speciaal ontworpen voor de Alfa Laval Stevensloop en zoals je van ons gewend bent is deze volledig van gerecyclede materialen gemaakt. Voor iedere afstand (ook de Stadscross) is er een eigen design.
Is er een goed doel?
Het goede doel van de Alfa Laval Stevensloop en de Stevens Stadscross is de Stevenskerk.
De Stevenskerk is al 750 jaar het hart van de stad Nijmegen. De Stichting Stevenskerk zet zich in om dat hart ook de komende 750 jaar te laten kloppen en dan liefst zo klimaatneutraal mogelijk. Er zijn al verschillende maatregelen getroffen om ons monument duurzaam te verwarmen. Een cascade van hr-ketels heeft de oude ketels vervangen. En in de beide kapellen ligt nu nieuwe, duurzame vloerverwarming onder de hergebruikte houten vloeren. Voor de komende jaren staan het plaatsen van warmtepompen, isolatie van de glas-in-loodramen én nieuwe vloerverwarming in de grote kerkruimte op het programma.
Stevensloop app
Is er een app?
Jazeker! Download de nieuwe Stichting Zevenheuvelenloop app gratis in de Play Store (Android) of de App Store (iOS). Je kunt hier door je supporters gevolgd worden via live tracking. Daarnaast heeft de app een pace calculator en is het mogelijk om je uitslag te delen met een selfie. De app van vorig jaar is dus niet meer relevant.
Klik hier om de app te downloaden voor Android.
Klik hier om de app te downloaden voor Apple.
Waarom ben ik niet te vinden in de app?
Bij inschrijving heb je geen toestemming gegeven voor het gebruik van de app. "Event app" staat op nee in jouw dashboard in Atleta. Dit kun je aanpassen door te klikken in jouw dashboard op jouw ticket, gegevens bekijken, gegevens aanpassen, "event app" op "JA" zetten. Het duurt even voordat de wijziging is doorgevoerd. Uiterlijk zaterdagmiddag 12.00 is de wijziging zichtbaar.
Hoe kan ik mijn favoriete lopers vinden in de app?
Ga naar 'Uitslagen en Tracking', klik vervolgens op het loepje rechts bovenin. Vul de naam of het startnummer van degene die je wil volgen in en druk dan op het loepje op je toetsenbord.
Waarom werkt de app niet?
Het kan zijn dat je probeert de oude 'Alfa Laval Stevensloop' app te gebruiken. We hebben een nieuwe app met de naam 'Stichting Zevenheuvelenloop'. Hier vind je download-links van de nieuwe app.
Indien je hulp nodig hebt met de nieuwe app, kun je mailen naar info@stevensloop.nl.
Uitslagen
Hoe wordt mijn tijd geregistreerd?
De tijdregistratie gebeurt door middel van de MYLAPS Bibtag. Een tijdwaarnemingsysteem dat in het startnummer verwerkt wordt. Dit geldt voor alle afstanden. Met de MYLAPS Bibtag gaat jouw tijd pas lopen vanaf het moment dat je daadwerkelijk de startstreep passeert. Zo krijg je een zuivere, netto looptijd.
Krijg ik persoonlijke actiefoto's?
Ja, er is fotografie die werkt op basis van gezichtsherkenning. Je vindt de foto's achteraf in de uitslagen. Te zijner tijd ontvang je hierover meer informatie.
Komt mijn naam op het startnummer als ik een ticket heb overgenomen?
Als je een ticket hebt overgenomen voor zondag 1 maart 22:00 uur, dan komt je naam op je startnummer. Hierna komt de naam van de deelnemer die in eerste instantie het ticket heeft gekocht. Je mag de naam met stift veranderen.
De naam van de nieuwe deelnemer komt wel in de uitslag.
Word ik als teamloper ook individueel geklasseerd?
Ja, als teamloper word je ook in het individuele klassement opgenomen.
Vrijwilligers
Welke taken zijn er voor vrijwilligers?
De taken die vrijwilligers invullen zijn heel divers, bijvoorbeeld helpen bij de verzorgingsposten onderweg, uitpijlen van de routes, op- en afbouwen van het start-/finishterrein, en meer. Via het medewerkersplatform kun je een voorkeur voor een taak opgeven.
Hoe meld ik me aan als vrijwilliger?
Stichting Zevenheuvelenloop organiseert meerdere evenementen. Enkele maanden voor ieder evenement opent de aanmelding voor vrijwilligers. Door in te loggen op de aanmeldpagina kun je zien voor welke evenementen we momenteel al vrijwilligers werven. Wil je specifiek weten wanneer de aanmelding opent, neem contact met ons op via vrijwilligers@7h.nl.